Tv-commercial Schoonenberg: als eerste mét ondertiteling!
Spot vanaf 27 augustus via Teletekst toegankelijk voor doven en slechthorenden
Dordrecht – Als eerste bedrijf in Nederland biedt Schoonenberg Hoorcomfort vanaf 27 augustus een televisiecommercial aan mét ondertiteling. De spot is te zien op de publieke zenders en bij RTL.
Ondertiteling is mogelijk via teletekstpagina`s 888 (publiek) of 222 (RTL). Volgens Arthur Romijn, Marketing Manager bij Schoonenberg Hoorcomfort, wordt hiermee voorzien in een enorme behoefte. `Uit onderzoek blijkt dat doven en slechthorenden de reclameblokken op tv vaak negeren door het ontbreken van ondertiteling. Wij vinden dat reclame voor iedereen toegankelijk moet zijn en leveren op deze manier een bijdrage. Het is vooral belangrijk dat de doelgroep onze commercial goed kan volgen en begrijpen. We zien het als onze taak om mensen te informeren en passende hooroplossingen te bieden.`
Totaal zijn er in Nederland zo`n 1,6 miljoen mensen met gehoorproblemen. `Dat is tien procent van de bevolking. Zo`n grote doelgroep is voor adverteerders ook commercieel interessant`, zegt Joop Beelen, directeur van de Nederlandse Vereniging Voor Slechthorenden (NVVS) en secretaris van het Samenwerkingsverband Ondertitel Alle Programma`s! (SOAP!). `We zetten ons in voor meer ondertiteling. Er is ook steeds meer druk op omroepen om te ondertitelen. De mediawet schrijft voor dat de publieke omroepen vanaf 2011 95 procent van de Nederlandstalige programma`s ondertitelt via Teletekst. Voor de commerciëlen is dat 50%. In reclameblokken wordt nog niets ondertiteld, met uitzondering van de Postbus 51-spots. Daarom verwelkomen wij dit unieke initiatief van Schoonenberg.`
Icoon
De spot van Schoonenberg is al eens eerder op de buis geweest, maar vanaf 27 augustus ook met ondertiteling. Kijkers kunnen aan de hand van `het icoon met het oor` zien dat Teletekst de commercial ondertitelt.
Over Schoonenberg Hoorcomfort
Schoonenberg Hoorcomfort is al ruim tachtig jaar dé hoorspecialist van Nederland en heeft meer dan 130 speciaalzaken in ons land. Vierhonderd professionals houden zich dagelijks bezig met de beste oplossingen voor hoorklachten. Het doel is de kwaliteit van leven te verhogen. Schoonenberg is vooruitstrevend. Klanten vinden er altijd de nieuwste en kleinste (bijna onzichtbare) hoortoestellen. Ook de hoorspecialisten van Schoonenberg zijn altijd up-to-date. De organisatie is dan ook ISO-gecertificeerd.
Reacties