Tolkcontact-app: telefoneren voor doven en slechthorenden
Als je mensen niet (goed) kunt verstaan aan de telefoon, dan is de Tolkcontact-app een oplossing voor jou. Met de Tolkcontact-app kun je bellen met horende personen of organisaties in tekst, spraak of beeld. De spraak van de (goed) horende gesprekspartner wordt tijdens het bellen omgezet in tekst of gebarentaal. Lees wat je niet kan horen! Je installeert de app op je smartphone, tablet of computer.
KPN Teletolk: tekst- en beeldbemiddelingsdienst
Hoe werkt het? Met de Tolkcontact-app heb je rechtstreeks toegang tot KPN Teletolk. KPN Teletolk is handig als je wilt kunnen bellen, maar moeite hebt om gesprekken te verstaan. Bij KPN Teletolk worden telefoongesprekken omgezet in tekst of gebarentaal en andersom. Dit doen de medewerkers van KPN Teletolk direct, zonder vertraging, 24 uur per dag en 7 dagen per week. Zij zorgen ervoor dat jij tijdens het telefoongesprek mee kunt lezen wat je niet kan horen. Antwoord geven doe je op de manier die jouw voorkeur heeft: door zelf te spreken, te typen of gebarentaal te gebruiken.
Vergoeding door zorgverzekeraar
Ben je doof of slechthorend, dan betaalt je zorgverzekeraar de abonnementskosten voor de Tolkcontact-app. Zodra je de app hebt aangevraagd, regelt Tolkcontact de vergoeding met je zorgverzekeraar. Dit hoef je dus niet zelf te doen.
Meer informatie en aanvragen
Kijk voor meer informatie over de Tolkcontact-app op de website van Tolkcontact en KPN Teletolk of vraag de Tolkcontact-app direct aan.
Reacties