Nieuwe tekst- en beeldbemiddelingsdienst
Vanaf 1 oktober komt een nieuwe bemiddelingsdienst beschikbaar. Met deze dienst kunnen doven, slechthorenden, mensen met een spraakbeperking en horenden met elkaar bellen met tekst, beeld en spraak. Deze nieuwe bemiddelingsdienst vervangt de huidige KPN Teksttelefoon Bemiddeling.
De nieuwe [link28351]bemiddelingsdienst[/link] wordt gebaseerd op Total Conversation. Total Conversation is internationaal geaccepteerd als dé standaard voor telefoongesprekken met beeld, tekst en audio. Zo kan er gelijktijdig gesproken worden via gebaren(taal), real-time tekst (RTT) en spraak (en spraakafzien).
Van analoog naar digitaal
Het nieuwe platform wordt volledig digitaal en gebruikers kunnen bellen via een smartphone, tablet of computer. Analoge teksttelefoons kunnen niet inbellen op dit nieuwe digitale platform omdat deze toestellen niet voldoen aan de standaard van Total Conversation. Gebruikers van analoge teksttelefoons zullen door hun zorgverzekeraar geïnformeerd worden over de vergoedingsmogelijkheden van digitale teksttelefonie.
Meer informatie: KPN en Staatscourant.
Reacties