Evaluatie KPN Teletolk: video in NGT
Onderzoeksbureau KWINK groep heeft onderzoek gedaan naar de tekst- en beeldbemiddelingsdienst KPN Teletolk. De resultaten hiervan zijn verschenen in een rapport en in een video in NGT. In dit bericht vind je de video in NGT.
Waarom dit onderzoek?
Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat wil weten of KPN Teletolk in 2018 tot 2021 heeft bijgedragen aan meer gelijkwaardige toegang tot telefonie voor dove en slechthorende mensen en mensen met een spraakbeperking. Daarom heeft het ministerie KWINK groep gevraagd de bemiddelingsdienst te onderzoeken. De resultaten worden gebruikt om de dienst te verbeteren.
In deze evaluatie is er gekeken naar de volgende onderwerpen en vragen:
- Hoofdvraag: heeft de dienst ertoe bijgedragen dat dove en slechthorende mensen en mensen met een verstaanbaarheidsprobleem meer gelijkwaardige toegang hebben tot openbare telefonie?
- Terugblik op het gebruik, het functioneren, de kosten van de dienst, de betaalbaarheid voor de eindgebruiker en eventuele alternatieven voor deze dienst.
- Vooruitblik naar de toekomstige behoefte aan de dienst, de toekomstige vergoeding van de dienst, de toekomstige betaalbaarheid voor de gebruiker en naar mogelijke verbeteringen in de inrichting van de dienst.
Samenvatting eindrapport in NGT
De navigatie in deze video ziet eruit zoals in de afbeelding hieronder. Klik op de blauwe knoppen om naar een hoofdstuk te gaan. Wanneer je de video op pauze wilt zetten, klik je naast de video. Dan verschijnt er een play-knop in beeld. Daarmee kan je de video weer starten.
Samenvatting eindrapport evaluatie tekst- en beeldbemiddeling in tekst
Wil je liever het volledige rapport lezen? Klik dan op onderstaande knop ‘het onderzoek in tekst’. Na het klikken word je doorverwezen naar een online pdf.
Reacties
whatshap webcam werkt erg goed ik ben meer gebruiken met whathap of facebook MRessenger met videogesprek met gebarentaal