Enquête: Hoe efficiënt zijn uw hoorhulpmiddelen?
raagt u een hoortoestel of een CI? En vindt u het leuk om wat over uw ervaringen te vertellen? Vul dan deze enquete in help mee met het profielwerkstuk van Rianne en Eva.
‘Wij zijn Rianne Vos en Eva Bijwaard. Wij zijn 17 jaar oud en zitten in 6 VWO op het Beekdallyceum in Arnhem. We wonen allebei doordeweeks op Papendal en in het weekend zijn we thuis. Op Papendal zijn wij druk bezig met onze sport. Eva doet namelijk aan wielrennen en Rianne doet aan volleybal.’
‘Dit jaar moeten wij op school een profielwerkstuk maken. Als onderwerp hebben we gekozen: ‘Hoe efficiënt zijn de hoorhulpmiddelen voor doven en slechthorenden’. Dit onderwerp hebben we gekozen aangezien de moeder Rianne doof is. Zij draag cochleaire implantaten. We zijn erg benieuwd wat andere mensen van hun hoorhulpmiddelen vinden. Voor ons profielwerkstuk hebben we al een dag meegelopen op een basisschool voor dove en slechthorende kinderen en we hebben een interview gehouden met de klinisch fysicus audioloog in het UMC ziekenhuis.’
Wilt u ons helpen?
‘Draagt u een CI of hoortoestel, dan zijn we benieuwd naar uw mening. Zou u voor ons dan deze enquête in willen vullen? Het zijn in totaal 21 vragen en het kost ongeveer tien minuten van uw tijd. De vragen zijn anoniem en wij zullen de resultaten alleen gebruiken voor ons onderzoek. Mocht een vraag niet op u van toepassing zijn, dan kunt u deze overslaan.’
Door hier te klikken gaat u direct naar de vragenlijst.
Wat is een profielwerkstuk?
Een profielwerkstuk (PWS) is een verplicht onderdeel van het eindexamen. De leerling voert zelfstandig of in een groepje een klein onderzoek uit. Het doel daarvan is tweeledig: enerzijds kan de leerling zijn theoretische kennis verdiepen, anderzijds wordt hij getoetst op vaardigheden, zoals het opzetten van een onderzoek, experimenteren, analyseren, beschrijven en presenteren. Vaak vindt er op scholen een presentatie-avond van de profielwerkstukken plaats. Het profielwerkstuk valt binnen een van de vier beschikbare profielen.