Campagne Love2Hear: Bescherm je gehoor op festival
Draag oordoppen met muziekfilter, ga niet te dicht bij de boxen staan en geef je oren tussendoor rust om te herstellen. Dat is de boodschap van de nieuwe campagne Love2Hear van de Nationale Hoorstichting.
Met het festivalseizoen voor de deur, richt de campagne van de Hoorstichting zich vooral op de jonge muziekliefhebber. Het doel is om de festivalbezoekers bewust te maken van de risico’s van harde muziek. En aan te geven hoe je die risico’s kunt minimaliseren.
Jongeren overschatten gehoor
Uit nieuwe resultaten van de Oorcheck – de online spraak-in-ruistest – blijkt dat 23% van de jongeren tussen 12 en 25 jaar die in 2016 de test deed, de uitslag niet goed krijgt. Onderdeel van de test is de vraag hoe de deelnemer voorafgaand aan de test zelf zijn gehoor inschat. Van de groep jongeren die een onvoldoende resultaat scoorde, dacht 85% dat ze wel een goed gehoor hadden. De niet goed uitslag is een indicatie van beginnend gehoorverlies, bijvoorbeeld door te lange blootstelling aan harde muziek. Het advies van de Hoorstichting bij deze uitslag is om het gehoor verder te laten onderzoeken door een specialist. Met de juiste preventie, kan verdere schade vaak worden voorkomen.
Bewustwording
De Hoorstichting roept jongeren op om hun gehoor te beschermen en om de boodschap van de campagne verder uit te dragen. Door middel van de hashtags #Proud2Protect en #Love2Hear kun je laten zien dat je je bewust bent van je gehoor en de gevaren van harde muziek en dat je anderen daar ook bewust van wilt maken.
Bron: Oorcheck.nl
Reacties