Tolkcontact biedt nu ook klantenservice in gebarentaal
Dove en slechthorende personen die informatie willen over het aanvragen van tolkuren of het inzetten van een tolk, kunnen hun vraag nu ook in gebarentaal stellen. Tolkcontact biedt vanaf nu een gebarenspreekuur aan via Skype.
Ben je doof, slechthorend of doofblind, dan kun je een tolk inzetten voor het volgen van een lesuur of college, het bijwonen van een vergadering of een bezoek aan een dokter. Vanaf 1 juli hoef je hiervoor niet meer bij meerdere organisaties aan te kloppen, maar kun je met al je vragen terecht bij Tolkcontact. Het gebruik van de verschillende tolkvoorzieningen wordt daarmee een stuk eenvoudiger.
Klantenservice Tolkcontact
In juni ontvangen tolkgebruikers en tolken concrete informatie over de werkwijze van Tolkcontact. Heb je nu echter al een dringende vraag over het aanvragen van tolkuren of het inzetten van een tolk, dan kun je op verschillende manieren contact opnemen met Tolkcontact: via telefoonnummer 030-304 00 38 (tussen 9.00 en 17.00 uur) en via e-mail: contact@tolkcontact.nl. Daarnaast biedt Tolkcontact vanaf nu ook de mogelijkheid om je vraag te stellen in gebarentaal.
Gebarenspreekuur: zo werkt het
Voor het gebarenspreekuur maakt Tolkcontact gebruik van de beeldverbinding van Skype. Wie in gebarentaal een vraag wil stellen, dient hiervoor eerst een afspraak met Tolkcontact te maken via e-mail: contact@tolkcontact.nl. Van een medewerker van Tolkcontact ontvang je een mail met een datum en tijdstip. Op dat tijdstip log je in op Skype, maak je verbinding met het account van Tolkcontact (gebruikersnaam: Tolkcontact) en stel je je vraag in gebarentaal.
Voorlopig vindt het gebarenspreekuur alleen op afspraak plaats.
Meer informatie over tolkuren en tolkbemiddeling vind je op de website van Tolkcontact
Reacties