TV Campagne van Beter Horen wint SAN Accent
Met de campagne `De Hoorspecialist van Nederland` heeft Beter Horen een SAN Accent gewonnen in de categorie `Dienstverlening`. Het SAN Accent is de enige communicatie vakprijs ván adverteerders vóór adverteerders voor de beste reclamecampagne van het afgelopen jaar. De prijzen werden op 26 mei uitgereikt tijdens een gala-avond in de Hilversumse Studio 21.
De reclamecampagne van Beter Horen werd ontwikkeld door het Amsterdamse bureau N=5, dat in totaal 6 keer in de prijzen viel. Doelstelling van de campagne was de drempel om een audicien te bezoeken te verlagen. Met audicien Herman in de hoofdrol werd op een ludieke manier benadrukt dat Beter Horen al meer dan 100 jaar dé hoorspecialist van Nederland is. En dat hoorproblemen vaak eenvoudig opgelost kunnen worden.
Edwin Evers en Marijke Helwegen werden in de campagne vriendelijk ontvangen een geholpen door audicien Herman, het gezicht van de campagne. In de nieuwste commercial speelt oud-voetballer Ruud Gullit een hoofdrol. Dankzij de hooroplossingen van Beter Horen verjongt hij niet alleen zijn hoorleeftijd, maar lijkt hij ook weer helemaal terug te zijn in 1988, het jaar dat het Nederlands Elftal het EK voetbal won.
Het aantal bezoeken aan de meer dan 250 Beter Horen verkooppunten steeg gedurende de campagnetijd aanzienlijk. Ook werd de Hoorbus vaker bezocht en nam het aantal gratis hoortesten duidelijk toe. Maar vooral de opvallende manier waarop `De hoorspecialist van Nederland` haar producten en dienstverlening uit de `zorghoek` haalde met de campagne, oogstte lof bij de SAN jury die bestond uit 240 marketing- en communicatieprofessionals uit het bedrijfsleven
De commercials van Beter Horen worden nog dagelijks bekeken op YouTube, vooral door jongeren. Maar ook de 55+ doelgroep van Beter Horen, de leeftijdsgroep waarin gehoorverlies bij één op de tien mensen voorkomt, weten audicien Herman en de spotjes te waarderen.
Reacties