Specsavers Audiciens hoofdsponser Week van het Luisterboek 2009
Week van het Luisterboek viert 5-jarig jubileum
Specsavers Audiciens is dit jaar hoofdsponsor van de Week van het Luisterboek. Tijdens de week – die van woensdag 17 tot en met zondag 28 juni wordt gehouden – ontvangt iedereen die een gratis hoortest laat doen bij Specsavers het horengeschenk. Dit unieke luisterboek ‘Factor 100’ is speciaal ter gelegenheid van de jubilerende Week van het Luisterboek geschreven én ingesproken door het bekende schrijversduo Machteld van Gelder en Aaf Brandt Corstius
De Week van het Luisterboek wordt dit jaar voor de vijfde keer georganiseerd. Dat de Week dit jaar een hoofdsponsor heeft, biedt hen de mogelijkheid om op meer manieren dan bij voorgaande edities aandacht te vragen voor het Luisterboek. Specsavers vraagt tijdens de Week van het Luisterboek extra aandacht voor goed horen. Want om écht van een luisterboek te kunnen genieten, is een goed gehoor van groot belang. “We zijn ontzettend blij dat we de Week van het Luisterboek kunnen steunen met deze samenwerking. Een luisterboek biedt tenslotte uitkomst voor een groot deel van onze klanten. Dat is zowel op het gebied van zien – denk aan slechtzienden – als van horen,” vertelt woordvoerder Mandy Crooij van Specsavers. “Tijdens de Week van het Luisterboek krijgen klanten die een hoortest laten doen bij een van onze gediplomeerde audiciens het luisterboek cadeau. In onze 78 horenwinkels kan iedereen terecht voor zo’n gratis hoortest.”
Grotere doelgroep
Ook de organisatie van de Week van het Luisterboek is zeer verheugd met de samenwerking. “We zijn erg gelukkig met Specsavers als hoofdsponsor”, vertelt woordvoerder Remco Volkers van de Week van het Luisterboek. “Dit biedt ons nieuwe perspectieven voor onze week, want we kunnen ons nu op een veel bredere doelgroep richten dan voorheen. We hopen hiermee het luisterboek onder een nog grotere groep mensen bekend te maken. Want luisterboeken zijn er voor iedereen! Zo zijn er luisterboeken voor kinderen, maar ook romans of informatieve boeken. Luisteren hoeft niet alleen thuis. Wat dacht je van in de auto terwijl je in de file staat op weg van kantoor naar huis? Een heel herkenbaar moment voor velen onder ons.”
Voorleeswedstrijd
Specsavers lanceert tijdens de Week van het Luisterboek bovendien een bijzondere wedstrijd: ‘Wie heeft de mooiste voorleesstem van Nederland’. In deze week start te inschrijving voor deze wedstrijd, die aan het eind van de zomer zal plaats vinden. Iedereen kan meedoen. Uit de inzendingen worden de beste voorlezers gekozen, die zich plaatsen voor de spectaculaire finale. Daar mogen zij een voordracht doen die wordt beoordeeld door de jury. Deze bestaat uit geschenkschrijvers Aaf Brandt Corstius en Machteld van Gelder, zelf inmiddels zeer bedreven voorlezers. Zo hebben zij dit jaar het geschenk van de Week van het Luisterboek 2009 ingesproken én lezen beiden hun kroost met regelmaat voor. Via www.specsavers.nl/hoorservice en in de bijna honderd winkels van Specsavers vindt u tijdens de Week van het Luisterboek meer informatie over deze wedstrijd.
Over Specsavers Opticiens en Audiciens
Specsavers Opticiens is de snelst groeiende groep van opticiens in ons land en heeft internationaal meer dan 1000 winkels, waarvan op dit moment bijna 100 winkels in Nederland. De winkels worden geëxploiteerd op 50:50 joint-venture basis onder leiding van een lokale partner/directeur. Specsavers is van mening dat Nederlanders al jaren veel teveel betalen voor een scherpe blik. Met deze filosofie startte het bedrijf in 1997 ook in Nederland. En met diezelfde filosofie startte Specsavers tien jaar later, in 2007, met de verkoop van hoorzorg in Nederland. Internationaal zijn er inmiddels meer dan 200 winkels, waarvan 78 winkels in Nederland. In de UK is Specsavers Audiciens zelfs marktleider op het gebied van hoorzorg. Alle winkels worden geleid door volledig gediplomeerde STAR geregistreerde audiciens, die de klant begeleiden bij een correcte hooraanpassing.
Over de Week van het Luisterboek
De Week van het Luisterboek wordt sinds 2005 jaarlijks georganiseerd om luisterboeken te promoten. Een van de promotiemiddelen is het Luistergeschenk, een speciaal vervaardigd luisterboek dat tijdens de actieperiode door deelnemende bedrijven, zoals (web)winkels en bibliotheken, gratis wordt aangeboden aan de consument. Ook Specsavers schenkt dit jaar het speciale luisterboek ‘Factor 100’ na afname van een gratis hoortest. Luisterboeken zijn al lang niet meer alleen maar voorgelezen romans op een geluidsdrager: ook hoorcolleges, kinderversjes, managementboeken, hoorspelen of zogenaamde audiofilms maken deel uit van het brede aanbod. In Nederland zijn meer dan zestig uitgevers in meer of mindere mate actief op het gebied van luisterboeken. Soms spreekt de schrijver van het boek het verhaal in, maar steeds vaker gebeurt dat door professionele stemmen, zoals die van acteurs.
Reacties