Route Mobiel introduceert nieuwe dienst voor doven en slechthorenden
Ruim vier maanden na de succesvolle introductie van Route Mobiel als nieuwe pechhulpverlener, introduceert Route Mobiel in samenwerking met SIGNAAL en Telfort een speciale pechservice voor doven en slechthorenden. Deze groep van circa 1,6 miljoen consumenten wordt door de nieuwe service in de gelegenheid gesteld pechmeldingen zelfstandig door te geven. Tot op heden had deze groep altijd de assistentie van een goedhorende derde nodig om een eventueel pechgeval te melden. De nieuwe pechservice start per 1 maart 2005.
Route Mobiel werkt bij deze introductie samen met
SIGNAAL, het platform voor doven en slechthorenden in Nederland. De behoefte aan een methode om doven en slechthorenden in staat te stellen zelfstandig pech te melden bestaat reeds lange tijd. Angélique Nijman, woordvoerder van SIGNAAL: “Het is de doelstelling van ons samenwerkingsverband om doven en slechthorenden in staat te stellen volledig te participeren in de maatschappij. Dit initiatief past daar prima in en we zijn verheugd dat Route Mobiel deze uitdaging is aangegaan”.
De alarmcentrale van Route Mobiel is geschikt gemaakt om pechhulpoproepen via sms en “
The Buddy” te ontvangen. Marc Schröder, managing director van Route Mobiel:
“Wij willen doven en slechthorenden in staat stellen om zich aan te sluiten bij Route Mobiel en zonder belemmeringen hun pech te kunnen melden. Het maakt deel uit van het element maatschappelijk ondernemen binnen Route Mobiel. Uit klachten die bij belangenorganisaties zijn binnengekomen is gebleken dat er in de doelgroep een duidelijke behoefte is aan deze innovatie op pechhulpgebied”.
Telfort introduceerde vorig jaar The Buddy. Deze nieuwe technologie stelt doven in staat om direct met elkaar te communiceren via een telefoonverbinding. Het heeft dezelfde functionaliteiten als een teksttelefoon. The Buddy is echter in combinatie met een mobiele telefoon te gebruiken en dus overal inzetbaar, ook in het buitenland. Telfort zal als ondersteuning van het nieuwe initiatief een webpagina openen met een speciale aanbieding voor The Buddy voor klanten van Route Mobiel. (
www.telfort.nl/doven). Via deze pagina is The Buddy online te bestellen. The Buddy zal inclusief telefoon gratis worden aangeboden in combinatie met Samenbellen van Telfort met 500 belminuten. De abonnee betaalt hier voor slechts € 12,50 per maand.
Profiel Route Mobiel
Route Mobiel is na 60 jaar de eerste pechhulpdienst voor particuliere automobilisten die direct concurreert met monopolist ANWB Wegenwacht. Route Mobiel heeft na circa 4 maanden reeds bijna 100.000 klanten. Het nieuwe initiatief maakt gebruik van het bestaande professioneel netwerk van pechhulpverleners, Europ Assistance. Deze organisatie verleent al ruim 35 jaar pechhulp in Nederland aan de zakelijke (lease) markt. Route Mobiel heeft de beschikking over ruim 1.000 pechhulp voertuigen en 1300 gediplomeerde monteurs. Met 180 binnenlandse locaties vanwaar de pechhulpen vertrekken is het netwerk fijnmaziger dan dat van de ANWB Wegenwacht. Route Mobiel maakt gebruik van een no-claimkorting van 5% per jaar als er geen hulp is ingeroepen (tot een maximum van 15%).
De prijs van de nieuwe dienst bedraagt € 50 euro per jaar (42% goedkoper dan de ANWB) en is standaard inclusief woonplaatsservice en vervangend vervoer. Mede-aandeelhouder is Proteq Schadeverzekeringen NV, dochter van de SNS REAAL Groep.
Profiel SIGNAAL
SIGNAAL vertegenwoordigt een aantal belangenorganisaties voor auditief beperkten (werkgroep toegankelijkheid). Deze organisaties zijn:
-
Dovenschap
-
NVVS (Nederlandse Vereniging Voor Slechthorenden)
-
Stichting Plotsdoven
-
FOSS (Nederlandse Federatie van Ouders van slechthorende kinderen en van kinderen met spraak-taalmoeilijkheden)
-
SHJO (Slechthorende Jongeren Organisatie)
Pofiel Telfort
Telfort is een zelfstandige en winstgevende aanbieder van mobiele telecommunicatie voor particuliere en zakelijke klanten. Telfort biedt kwalitatief goede producten tegen zeer scherpe prijzen. Hiervoor beschikt Telfort over een netwerk van hoge kwaliteit en stelt zij de klantenservice centraal voor haar ruim 2 miljoen klanten. Telfort is een vitale organisatie die snel op marktontwikkelingen inspeelt.
Naast het eigen merk heeft Telfort in korte tijd een nieuw marktsegment tot ontwikkeling gebracht: de wholesale-markt. Albert Heijn, debitel, Lebara, MEC Solutions, Qick, Peptalk, Tele 2, Transatel en Versatel kozen al voor Telfort om onder eigen naam mobiele diensten aan te bieden. Telfort verbreedt met deze partnerbenadering haar bereik in specifieke marktsegmenten.
Reacties