Filmpje: nieuw avontuur voor Bas de Hoorman
In een nieuw avontuur helpt superheld Bas de Hoorman een kastelein beter horen, waardoor hij voetbalsupporters redt van een gevaarlijke val van de tribune. Met deze nieuwe animatie wil de hoorbranche het nut van hoortoestellen opnieuw onder de aandacht brengen.
In Nederland kampen 1,5 miljoen mensen met een hoorprobleem, maar de drempel om een hoortoestel te dragen is voor veel mensen hoog (slechts 33% maakt gebruik van een hoortoestel). Zonde, aldus de hoorbranche, want zowel bij lichte als zware hoorverliezen kan een hoortoestel uitkomst bieden. Met behulp van hoorheld Bas de Hoorman willen zij het imago van het hoortoestel verder verbeteren.
In het nieuwe avontuur helpt Bas een kastelein beter horen. De kroeg van de kastelein zit vol met mensen die naar een EK-wedstrijd kijken. De kastelein is slechthorend maar denkt daar zelf weinig last van te hebben, voor het tappen van een biertje heb je immers geen heel goed gehoor nodig. Maar hij mist meer dan de bestellingen van zijn klanten. Zo hoort hij ook niet dat de tribune gevaarlijk begint te kraken en het leven van de supporters in gevaar is. Bas de Hoorman schiet te hulp.
Als mensen minder goed gaan zien, dan gaan ze vrij snel naar de opticien om een bril of contactlenzen aan te schaffen. Maar als mensen minder goed horen, wachten ze gemiddeld zeven jaar voordat ze naar de audicien gaan. Veel mensen associëren een hoortoestel met ouderdom en vinden zichzelf nog helemaal niet oud.
Een groot gemis, aldus GAIN, de vereniging van fabrikanten van hoorhulpmiddelen. Maar hoe je het ook wendt of keert, leven met een hoorprobleem is moeilijk, vermoeiend, staat communicatie in de weg en komt je prestaties uiteindelijk vaak niet ten goede. Een hoortoestel biedt uitkomst.
Om het imago van het hoortoestel te verbeteren, lanceerde de hoorbranche vorig jaar de campagne Bas de Hoorman. Meer informatie is te vinden op www.basdehoorman.nl
Reacties