Eerste dovenrestaurant geopend in Thailand
Na een filiaal in Egypte, Pakistan, India en Singapore, heeft Kentucky Fried Chicken nu ook in Thailand een filiaal geopend met alleen maar dove en slechthorende medewerkers. Iedereen communiceert in gebarentaal.
Het KFC-filiaal, waarvan 70 procent van de medewerkers niets hoort, is een onderdeel van de 'We hear every dream'-campagne van Yum Restaurants International. 'We realiseerden ons dat mensen met een auditieve beperking ook een normaal leven moeten kunnen lijden en dat ze ook een kans moeten krijgen op een succesvolle carrière binnen een organisatie', aldus Anita Sony, woordvoerster van Yum Restaurants.
Als horende klant hoef je trouwens geen gebarentaal te kunnen om eten te bestellen. Je wijst je favoriete menu gewoon aan op de kaart.
Dichterbij huis bestaat er ook een restaurant waar je eten kunt bestellen met je vingers: [link28264]Eetlokaal LT[/link]. De communicatie bij dit restaurant verloopt ook met gebaren. Maar op de menukaart staan ook tekeningen van de gebaren van verschillende gerechten. Gasten die geen gebarentaal gebruiken, leren dus meteen gebaren. Of, als ze er met hun handen niet uitkomen, kunnen ze eenvoudig op de kaart aanwijzen wat ze graag willen eten.
Reacties