Delfts blauw in je oren?
Haarlem, 8 oktober 2007 – Een nieuw Nederlands hoortoestel, de Q van ExSilent is genomineerd voor de Nederlandse Designprijzen 2007. En nu al verkrijgbaar bij Alfonso Corti audiciens.
De belangrijkste voordelen van Q zijn de onzichtbaarheid, de natuurlijke klank en het gebruiksgemak. En niet te vergeten de vriendelijke prijs van 995 euro waarvan de helft vergoed wordt door de zorgverzekering. Het revolutionaire van Q is dat een ervaren audicien het direct kan aanmeten zodat een gebruiker nog dezelfde dag het toestel kan uitproberen.
“Voor mensen met een gehoorbeschadiging is uiterlijk even belangrijk als goed blijven horen,drijvende visie achter de voorgenomen fusie is het zo dicht mogelijk bij huis aanbieden van de beste zorg en onderwijs. Door hun krachten te bundelen willen de organisaties hun specifieke expertise behouden, uitwisselen en verder versterken. Samen wil men een efficiënte en innoverende maatschappelijke organisatie neerzetten die de belangen van zorg en onderwijs voor auditief en communicatief beperkten als categorale organisatie behartigt. Klanten kunnen nog beter worden ondersteund en thuisnabije zorg en begeleiding blijft ook in de toekomst voor hen toegankelijk. Daarnaast verwachten de organisaties door het bestuurlijk samengaan een krachtig antwoord te kunnen geven op nieuwe ontwikkelingen binnen het speciaal onderwijs en zorg. Voor medewerkers biedt de fusie meer kansen voor expertise- en loopbaanontwikkeling.
Intensieve samenwerking
De organisaties werken al ruim vijf jaar intensief samen. Deze samenwerking is ingezet en verder uitgebouwd vanuit het streven om kwalitatief goede zorg, onderwijs en diagnostiek te bieden door het delen en samen ontwikkelen van expertise. Een belangrijk resultaat van de samenwerkingsstichting is Pontem: een eigenstandig centrum voor onderzoek, ontwikkeling en innovatie. Beide organisaties onderhouden ook goede samenwerkingscontacten met andere organisaties die onderwijs en/of zorg leveren aan auditief en communicatief beperkten. Aan deze contacten wordt door beide bestuurders een groot belang gehecht. Deze contacten zullen, ook in het belang van klanten, zeker in stand worden gehouden en waar mogelijk worden versterkt.
Nieuwe organisatie
Beide organisaties behouden hun eigen klanten en dienstverlening. Ze willen hun bestaande namen en levensbeschouwelijke visies behouden en zich in de eerste plaats concentreren op verdere verbetering van de kwaliteit van hun dienstverlening. Door bestaande structuren zoveel als mogelijk in stand te houden, worden door deze fusie geen directe gevolgen voor medewerkers verwacht.
Reacties