Chatten uitkomst voor dove en slechthorende klanten
Chatten met vrienden, dat doet inmiddels iedereen. Chatten met een bedrijf is nieuw. Maar niet lang meer: steeds meer bedrijven (waaronder Doof.nl) bieden hun klanten de mogelijkheid om te chatten met medewerkers van de klantenservice of de verkoopafdeling, snel, laagdrempelig, ook voor doven en slechthorenden.
Volgens Floris van der Veen, auteur van het nieuwe boek Chatiquette, neemt chatten met klanten een hoge vlucht. Bedrijven als AEGON Bank, Huis & Hypotheek, AnderZorg en wehkamp.nl chatten al met hun klanten. Van der Veen: ‘Met een chat cre? je meer vertrouwen dan met een telefoongesprek. Bovendien krijgt het bedrijf snel inzicht in wat er bij online bezoekers leeft. Dat maakt chat voor zowel klanten als bedrijven een aantrekkelijk alternatief voor contact via e-mail of telefoon.’
Ook de organisatie van Doof.nl is voor haar klanten bereikbaar via de chatfunctie. Indien wij aanwezig zijn kunt u hieronder middels de speciale chatbutton contact met ons opnemen.
In zijn boek
Chatiquette beschrijft Van der Veen, directeur van chatleverancier LiveCom, aan welke etiquette chattende medewerkers zich moeten houden. Zo raadt Van der Veen de chatmedewerkers aan veel positieve woorden te gebruiken en vooral zo menselijk mogelijk over te komen. Van der Veen: ‘Er is niets mis met te schrijven dat je iets niet weet. Tik dan: “Hmmm, daar moet ik even over nadenken.” Mensen willen zich geen nummer voelen.’
Titel: Chatiquette
ISBN: 9789077881538
Auteur: Floris van der Veen
Verschijningsdatum: 6 mei 2009
Verkoopprijs: 9,95 euro
Reacties