DNB onderzoekt: hoe makkelijk of moeilijk vind jij betalen en bankieren?
Let op: Deze enquête is gesloten. Je kunt niet meer meedoen.
Iedereen in Nederland moet zelfstandig kunnen betalen. DNB, De Nederlandsche Bank, onderzoekt daarom hoe gemakkelijk mensen betalingen kunnen doen en hun betaalrekening kunnen beheren. Dove en slechthorende mensen zijn belangrijke doelgroepen van dit onderzoek. Help mee en vul de online vragenlijst in!
Over het onderzoek
De Bereikbaarheidsmonitor is een onderzoek van De Nederlandsche Bank (DNB). Dit is de overkoepelende organisatie van alle Nederlandse banken. In de Bereikbaarheidsmonitor vraagt DNB mensen in Nederland naar hun ervaringen met betalen en bankdiensten gebruiken. Vinden zij dit makkelijk of moeilijk?
Het onderzoek wordt uitgevoerd door onderzoeksbureau Verian. Het gaat alleen over ervaringen met betalen en rekeningen beheren. Er zijn geen goede of foute antwoorden en je hoeft geen persoonlijke financiële informatie te geven, zoals je rekeningnummer of hoeveel geld je hebt uitgegeven. Je hoeft ook geen geld over te maken. Als je hebt meegedaan, word je niet gebeld of gemaild door je bank, De Nederlandsche Bank of anderen.
Deel je ervaringen
Kwetsbare doelgroepen zoals mensen met een beperking zijn belangrijk voor de Bereikbaarheidsmonitor. Voor deze mensen kan het doen van betalingen en het beheren van een rekening lastiger zijn dan voor anderen, als je bijvoorbeeld de Nederlandse taal minder beheerst. Iedereen kan de vragenlijst invullen. Ook als je niet zelf je betaalrekening beheert, maar daar hulp bij krijgt, kun je meedoen.
Het onderzoek is afgesloten. Je kunt de vragenlijst niet meer invullen. Namens DNB bedankt voor je medewerking!