Tolkcontact gaat voor ideaal: altijd en overal een tolk bij de hand
Tolkcontact presenteert op Werelddovendag op 23 september de campagne Overal een tolk. Tolkcontact wil hiermee laten zien dat tolkinzet overal mogelijk is. En mogelijk moet zijn. Van een gesprekje op straat tot aan de balie van een gemeente. Van de hondenopvang tot een sollicitatiegesprek.
Iedereen is verantwoordelijk
De campagne is gericht op zowel tolkgebruikers als bedrijven. Tolkgebruikers worden aangemoedigd overal de Tolkcontact-app in te zetten. Via de app heb je binnen een paar seconden een tolk Nederlandse Gebarentaal in beeld, die gesprekken van maximaal 20 minuten vertaalt. Genoeg tijd om een paar vragen te stellen en de communicatie te vergemakkelijken.
Organisaties worden opgeroepen te zorgen voor een tolk Nederlandse Gebarentaal bij klantcontactmomenten. ‘Het maakt niet uit of je elke dag of een keer per jaar een dove klant aan de balie hebt staan. Je moet toegankelijk zijn,’ vindt Tolkcontact. Gelukkig hoef je als organisatie niet zelf de oplossing te bedenken. Met Tolkcontact Teletolk en Tolkcontact Tolk op afstand kan elk bedrijf voor een paar tientjes per maand toegankelijk zijn voor doven en slechthorenden. Meer dan 25 gemeenten in Nederland gebruiken Tolkcontact Teletolk al.
Bezoek Tolkcontact op Werelddovendag
Heb je behoefte aan uitleg over de tolkvoorziening? Of heb je vragen over de Tolkcontact-app? Kom op 23 september 2023 langs bij onze tafel op Werelddovendag in de Verkadefabriek in Den Bosch. We spreken NGT, NmG en Nederlands.
Wat doet Tolkcontact?
Tolkcontact streeft naar gelijkwaardige communicatie voor doven en slechthorenden in heel Nederland. Ze organiseren bijvoorbeeld de tolkbemiddeling namens UWV en de overheid. Daarnaast hebben ze diverse producten en diensten, waarmee mensen en organisaties een tolk (op afstand) kunnen inzetten. Meer weten? Kijk op www.tolkcontact.nl/organisaties.
Reacties