Uber wil meer dove- en slechthorende chauffeurs in Amerika
Uber, de taxiservice, gaat dove- en slechthorende chauffeurs werven in Amerika. Omdat de werkloosheid onder die doelgroepen erg hoog is gaat Uber in samenwerking met de 'Communication Service for the Deaf (CSD) een campagne opzetten.
De werkloosheid onder doven- en slechthorende mensen is erg hoog in Amerika aldus Uber. Maar liefst 70% heeft geen werk of te weinig werk. En daar wil Uber wat aan doen. Naast de wervingscampagne gaat Uber ook hun app en hun helpdesk toegankelijker maken voor doven- en slechthorende.Zo komen er video's in American Sign Language (ASL) en speciale voorlichtingsbijeenkomsten voor de dovengemeenschap in Amerika.
Toegankelijkheid.
De toegankelijkheid van de Uber-app is inmiddels al doorgevoerd. Zo krijgt die een optie voor fllitsmeldingen in plaats van geluidsignalen en wordt de optie om de chauffeur te bellen automatisch uitgeschakeld als die heeft aangegeven dat hij doof- of slechthorend is. En daarop aansluitend krijgen klanten ook een melding dat hun chauffeur doof of slechthorend is.
Volgens Uber zijn dove- en slechthorende chauffeurs een waardevolle toevoeging aan hun bestand. Zo rijden ze in Amerika gemiddeld meer ritjes per maand dan horende chauffeurs.
Op de website van Uber staat een korte introductie-video van dit nieuwe plan, uiteraard met ondertiteling en in ASL. Voor meer informatie over het bedrijf Uber kijk je hier.
Reacties