Doof worden doe je zo!
Vandaag start de gezamenlijke campagne van tv-zender TMF en de Nationale Hoorstichting: Doof worden doe je zo! De campagne wijst jongeren op het feit dat harde muziek blijvende gehoorschade kan toebrengen. Zonder belerend vingertje, want dat werkt averechts bij deze doelgroep.
De zender gaat knipogend tippen hoe je zo snel mogelijk gehoorschade kunt oplopen en wat de voordelen van doofheid zijn. Zo is straks meerdere malen per dag in een spotje te zien hoe een puber ongestoord zijn huiswerk maakt terwijl zijn ouders een kamer verderop luidruchtig vrijen. Een van de voordelen van doof zijn, klinkt het.
Bewustwording is het sleutelwoord bij deze campagne. Muziek is niet slecht voor je, maar je moet je oren beschermen zodat je er je hele leven van kunt blijven genieten. Bij de uitreiking van de TMF-awards zal de muziek dan ook niet zachter worden gezet. Wel zijn er oordopjes verkrijgbaar. De zenderbaas van TMF verwoord het als volgt: "Het klinkt misschien gek, maar vergelijk het met seks. Als je je maar goed beschermt, hoef je ook hier niets aan over te houden."
Meer informatie vindt je op de website van de campagne.
Gebaseerd op een artikel van de Twentse Courant Tubantia.
Reacties